Ανατροπή…

Ο  πρετεντεράκος αυτός ο αηδιαστικός τύπος με τα γυαλιά και τις φοβερές απόψεις..ένα μόνο πράγμα καλό έκανε στην εκπομπή του. Εδωσε ωραίο τίτλο.

ανατροπή η [anatropí] :1. αναποδογύρισμα: α. (σπάν.) εξουδετέρωση κάποιου β. (σπάν.) καταστροφή. 2. (μτφ.) κατάργηση, εξαφάνιση, συνήθ. βίαιη:  α. εξουδετέρωση|| (νομ.) ακύρωση β.αναγκαστική ματαίωση ή αλλαγή:  γ. ανασκευή

Την ξέρεις την ανατροπή την έχεις ζήσει. Ολοι μας την έχουμε ζήσει.
Μπορεί να τη ζήσεις με ένα απλό χαρτί…αποτελεσμάτων πανελλαδικών, με ένα χαρτί απόλυσης, με ένα χαρτί «έχετε εξαιρετικά προσόντα αλλά τελικά η θέση μας καλύφθηκε απο κάποιον άλλον», με ένα χαρτί εφορίας από αυτά τα καινούρια που δεν τα περιμένεις, με ένα χαρτί στο τραπέζι που λέει «φεύγω», με ένα χαρτί πρόσκλησης σε κάποιο γάμο που δε θα θελες να δεις ποτέ, με ένα χαρτί ..ακόμα χειρότερα..γενικών και ειδικών ιατρικών εξετάσεων..Μπορεί να τη ζήσεις με ένα τηλεφώνημα, με μια παραβίαση προσωπικών δεδομένων αγαπημένου σου προσώπου εμπιστοσύνης, μπορεί να σου συμβεί κοιτάζοντας κάτι από μακριά…μπορεί εκεί που νομίζεις οτι έχεις ξεπεράσει κάτι να επιστρέψει χειρότερο….μπορεί να γίνει από κάτι εντελώς αναπάντεχο και απρόσμενο που αναποδογυρίζει ολοκληρη τη ζωή σου…Μπορει να είναι μια μικρή αναταραχή μπορεί να σε γυρίζει  πολύ πίσω μπορεί να σε αφήσει μετέωρο για μήνες ή χρόνια…

Η ζωή είναι έτσι. Γεμάτη ανατροπές. Λένε οτι είναι όμορφη..αλλά αυτό δε μπορώ να το πω σίγουρα σε κάποιους δικούς μου και να το πιστέψουν. Δε μπορώ καν να το πω σε μένα όταν κάπου στα 15 έμαθα οτι ένας φίλος μου δε θα ξαναέκανε ποδήλατο σε καμιά γέφυρα..σε κανένα δρόμο..και δε θα ξαναερχόταν στο σπίτι να μαγνητοφωνήσουμε τις φωνές μας σε μια πρόχειρη κασέτα..ούτε να κάνουμε τηλεφωνικές φάρσες…Δε μπορώ να το πω σε πολλούς οτι η ζωή είναι ομορφη. Ουτε καν σε μια καλή φίλη που σήμερα μου είπε κάτι που παρέλυσε τη σκέψη και άδειασε τη μέρα μου..

Προσπαθώ να σε πείσω..σου μιλάω για αγάπες…για καρδιές που αντέχουν..για προσπάθειες που δεν πρέπει να λυγάνε…για ανατροπές στις ανατροπές τις άσχημες που αλλάζουν τα πάντα…Με βλέπεις…σου μιλάω με τις ώρες εδώ και εκεί..για προσπάθειες με χίλιες μορφές, για ανάγκη ενότητας στα δύσκολα, για αλληλεγγύη, για συμπαράσταση. Σου λέω να βλέπεις τα πάντα με παιδικά μάτια γιατί αυτά έχουνε φαντασία..απογοητεύονται μεν εύκολα..αλλά παίρνουν γρήγορα τα πάνω τους..Οπως όταν πρωτοπερπατάνε και πέφτουν και ξανασηκώνονται….ξανά και ξανά..ακούραστα..Σου λέω να μη σε πλακώνει κάτι άσχημο…να το πατάς κάτω…σου λέω στο 12 οτι μπορείς τα πάντα αν μείνεις κι εσύ δυνατος. Αν μείνω κι εγώ δυνατή να σου λέω να μείνεις δυνατός. Και στο εύχομαι.. Σου λέω με όλη μου την καρδιά οτι αν μείνεις μαζί μου και  με τους άλλους όσο αστεία και ανάποδη είναι αυτή η ασφυκτική καθημερινότητα θα τα αντέξεις όλα..θα τα αντέξουμε όλα και στη διαβολεμένη μοίρα θα βγάλουμε τη γλώσσα σου το ξανάπα…

Η ζωή δε θα σου πω οτι ειναι ομορφη. Θα φάω ξύλο. Κι ας πιστεύω οτι έχει ομορφιές. Κι εγώ κάποιες φορές δεν την είδα καθόλου όμορφη. Και δεν ξέρω καν πώς μερικοί έχουνε τοσες αντοχές..όταν εγώ δεν αντέχω καν όταν παγώνει λίγο ο καιρός και βρέχει όπως σήμερα. Γεννιέται η αντοχή όταν χρειάζεται? Μαλλον ναι..Και γεννιέται και μεγαλώνει και μεταμορφώνεται. Νομίζω οτι έχουμε τεράστιες δυνάμεις.Το βλέπω γύρω μου…πόσο δυνατοί γίνονται οι άνθρωποι όταν αναγκαστικά μπαίνουν σε μια crash test διαδικασία. Τους θαυμάζω.

Δε θα σε κουράσω. Λίγες στάλες της βροχής απο μια παλιά βροχερή μέρα που ήρθαν στο μπαλκόνι από άλλη  μια δυσάρεστη έκπληξη. Και έναν θαυμασμό για μια φίλη που αν διαβάσει αυτές τις γραμμές θα της πω οτι έχει δίκιο που μου δίνει συμβουλές  έχει δίκιο για όλα…Μπαίνω στη θέση της και δε νομίζω οτι υπάρχει χειρότερη ανατροπή…σαν τη σημερινή..

Δεν έχω καλή ιστορία για απόψε. Κανένα παραμύθι.
Μια ευχή μόνο έχω και μια προσευχή..για όλους αυτούς που μάθανε ή μαθαίνουν να αντέχουν..
Τους αξίζει μια καλή ιστορία. Το υπόσχομαι.. αλήθεια..

