5 ευρω

Μέ ένα 5ευρω την ημέρα για ξόδεμα  έτσι όπως γίναμε νιώθουμε και πλούσιοι…ρε φιλαράκι δίκιο..  Μα να βλέπω εμένα που θα πάρω το ζεστό cappuccino αρκετές φορές όταν δεν αντέχω τη μυρωδιά του γαλλικού.. ναι..Κι άλλες που μου λέω μπάστα γιατί δεν υπάρχει σάλιο για εφορίες..ασφάλειες τέλη..

Στη δουλειά μου όπως και στις δουλειές άλλων τα τάπερ με το σπιτικό φαγητό είναι ελάχιστα.. αυξήθηκαν μεν…αλλά δεν παύουν αναλογικά να είναι λίγα..  Είναι που λες και η κατηγορία εκείνη που παραγγέλνει συνέχεια απ έξω..  Θυμάμαι ένα συνάδελφο που κάθε μέρα έπαιρνε ορεκτικό..κυρίως γεύμα  κλπ δίνοντας 4 σχεδόν από τα 5 εύρά του..!

Αναρωτιέμαι…πόσο δύσκολο είναι να φτιάξεις ένα πιάτο φαΐ μια σαλάτα ή ακόμα και μια πίτα ένα τοστ…ή οτιδήποτε άλλο …πόσο πιο υγιεινό και πόσο πιο οικονομικό…Έλα…Δε σου κάνω μαθηματα οικονομίας. Βλέπω και τα δικα μου χάλια…τουλάχιστον μαζεύτηκα καιρό τώρα..Μα να …είναι που σήμερα με πείραξαν εκείνα τα 5ευρα όλων..αλήθεια… Σήμερα έβρεχε κι ο γαλανομάτης γεράκος με το μούσι που κάθεται σε κάτι σκαλιά από το δρόμο που περνώ για τη δουλειά..χωρίς να μιλά κρύωνε και βρεχόταν… Και όταν έφυγα αργά από τη δουλειά ήταν ακόμα εκεί μέ ελάχιστα χρήματα..βρεγμένος..και ταλαιπωρημένος… Ποιος να δώσει…ποιος να τον πιστέψει πια…. Ποιος να λυπηθεί, όλοι τα χάλια μας έχουμε λέμε…

Στο φούρνο λίγο πριν από το μετρό Αμπελοκήπων θα βρεθώ μηχανικά..να παραγγέλνω…. από εκείνα που παίρνουν οι 5ευροι υπάλληλοι…για να ξεγελάσουν την πείνα τους.. Μια κυρία εμφανίσιμη και καλοντυμένη….κάνει κήρυγμα στην κοπελιά του μαγαζιού που μιλά σπαστά ελληνικα γιατί «συμφέρει»…για τα κατεψυγμένα ψωμιά της…

Εγώ θέλω φρέσκο λέει… Γέννησε η κόρη μου και δε θέλω να με πιάσει καμία γαστρεντερίτιδα ..μέ καταλαβαίνεις ε?

Γυρίζει σε μένα… Να σας ζήσει της λέω και κοιτάζω τα κατεψυγμένα ψωμακια με κρέας και τυρί του φίλου μου.. που ζεσταίνονται σε μια τοστιέρα…σκεφτόμενη ότι μπορώ να κάνω μίαν παραπάνω μερίδα από το φαγητό μου κάθε μέρα και γι αυτόν… Αν το αξίζει η κόρη με τη μαμά υπηρέτρια και τις υποχόνδριες …γαστρεντερίτιδες.. το αξίζει και εκείνος πολύ περισσότερο..με τον κίνδυνο της πραγματικής πνευμονίας…

Το 5 ευρώ μου σήμερα με έκανε να κλάψω όταν πισωγύρισα και του έδωσα τη σακκούλα. Την άνοιξε και χόρτασε το μάτι..όχι το δικό του…αυτός πρέπει κυριολεκτικά να χορτάσει λίγο έτσι αδύνατος και αδύναμος που είναι…το δικό μου μάτι χόρτασε φιλαράκι…θόλωσε σου λέω…το δικό μου….γαμώτο..

Σκόρπα και κανένα 5ευρω τώρα που βρέχει και κάνει κρύο…σε παρακαλώ…ας μη μας δικαιολογεί καμία κρίση…ας μη μου γίνεσαι τόσο καχύποπτος…και δεν πειράζει αν δεν έχεις και ένα εικοσάλεπτο..μπορεί μαζί με άλλα λίγα να φτιάξει μια τυρόπιτα..ένα γάλα..μία ζάχαρη.. Κι αν δεν το πιστεύεις..κάντο για μένα σαν περπατάς..πες..ένα άντε για να πάψει να «γκρινιάζει»…και κάνε αυτό το όμορφο Γκλινννν

 

