Ευχές σε πόλεμο…

ευχέςΟ πολεμιστής προσεύχεται στο Θεό του να νικήσει και να γυρίσει ζωντανος και γενναίος στο σπίτι του. Ο αντίπαλος πολεμιστής προσεύχεται και εκείνος στο δικό του Θεό να νικήσει και να γυρίσει ζωνταντός και γενναίος στο σπίτι του. Ο αγρότης ζητά τη βροχή να ανασάνουν τα χωράφια του να δώσουν καρπό και φράγκα στην άδεια του τσέπη. Ο άστεγος παρακαλά να μη βρέξει..να μείνει στο πόστο του .. Ο Πακιστανός έυχεται κι εκείνος τη βροχή να βρει ένα καλό στέκι να πουλήσει ομπρέλες. Εύχεσαι να αντέξει η ομπρέλα σου στον αέρα. Εύχεται να σπάσει από τον αέρα να σου δώσει μια άλλη για 3 ευρώ.  Το παιδί ζητά χιόνι να παίξει. Εύχεται να χιονίσει τα Χριστούγεννα. Σκέψου πόσοι εύχονται να μη χιονίσει. Εύχεται ο υπάλληλος να μην είναι εκείνος που θα απολυθεί στο άκουσμα οτι κάποιος θα φύγει την Παρασκευή. Το ίδιο εύχονται όλοι.

Ευχές ψιθυριστές..σαν μικρές προσευχές..βγαίνουν απο μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα σα συννεφάκια…στα πεζοδρόμια από τα βιαστικά τάκα τάκα των παπουτσιών …ξεπετάγονται από τα παράθυρα των εταιρειών..από τα τζάκια σπιτιών..από τα παγκάκια στα πάρκα..από τρένα και πλοία..και αεροπλάνα.. Ανεβαίνουν στον ουρανό και πολεμάνε μεταξύ τους.. Ποια να επικρατήσει; Παλεύεις και παλεύω..και ευχόμαστε…και οι ευχές μας καμιά φορά έρχονται σαν τη μέρα με τη νύχτα..σαν εχθρικές φιγούρες..έτοιμες να παλέψουν μεταξύ τους για να νικήσει κάποια..

Παράξενο..αυτό που λένε ευχή …Αυτό το εγωιστικό ευχάκι που καρτερά να σπάσει τη σαπουνόφουσκα κάποιου άλλου..και είναι ουτοπικό να περιμένει κανείς οτι ένας ολόκληρος κόσμος θα ναι ευτυχισμένος αν πραγματοποιηθεί η ευχή του… Η δική σου η ευχή..μπορεί να βλάψει τη δική μου…η δική μου μπορεί να βλάψει τη δική σου…Το δικό μου χαμόγελο μπορει να φέρει τη δική σου πιο στενάχωρη έκφραση.. μπορεί να φέρει και δάκρυ ακόμα..

κοιτάζω το Πακιστανό με τις ομπρέλες..με κοιτάζει που είμαι χωρίς ομπρέλα..μα τα μάτια του χαμηλώνουν όταν βλέπει οτι έχω μία από δαύτες στην τσάντα μου..Τα μάτια μας συναντιούνται και χάνονται πάλι..σαν τις ευχές μας… Δεν μου σπασε…δεν της έσπασε…δε θα χαλάσω κι άλλα λεφτά…δε θα κερδίσω λίγα λεφτά… Πόσο μα πόσο περίεργο αυτό το κυκλάκι…με έκανε να κοιτάξω γύρω μου…να ακούσω κάποια από εκείνα τα συννεφάκια..να δω…

Κόσμος γύρω πηγαινοέρχεται..βασανίζεται..πιέζεται χαίρεται…εύχεται να ταν στη θέση κάποιου άλλου…να ταν πιο βολικά και για εκείνον κάτι…να μην έχανε αυτός..να έχανε κάποιος άλλος…να μην ερχόταν εκείνη η στιγμή…να προσπέρναγε κάπου αλλού…να προλάβει μια ουρά…να βρεθεί κάποιος άλλος πιο πίσω στην ουρά…να κερδίσει η ομάδα του..να χάσει η ομάδα κάποιου άλλου…να κρατήσει τη δουλειά του…να τη χάσει κάποιος άλλος… να προλάβαινε εκείνο το φορτηγό…να τράκαρε το απο πίσω..να…τόσα να…

Ας αρχίσουμε να φτιάχνουμε ευχές που θα μπορούν να μην αντιμάχονται.. Ας οραματιστούμε ίσως λίγο εκείνον τον κόσμο που όταν θα εύχεται κάτι…αυτό το κάτι του δε θα χαλάει την ευχή κάποιου άλλου… Και μη βιαστείς να μου πεις οτι δε γίνεται..  Κι αν δε σπάσει η ομπρέλα μου…μπορώ να γυρίσω να δώσω ένα ευρώ σε εκείνον το φίλο και να του γελάσω… Κι αν δε προλάβω την ουρά…θα προλάβω την επόμενη.. κι αν χάσω τη δουλειά μου..απλά την έχασα…δε θα θελα να τη χάσει κάποιος άλλος για να μη τη χάσω εγώ…ας μην την έχανε κανένας μας…ας ευχόμουν αυτό…ή ας πάλευα καλύτερα για να μη γίνεται αυτό… Κι αν βρέξει για να χαρεί ο αγρότης….ας προσπαθήσουμε να μη βραχούνε εκείνοι που είναι έξω στο δρόμο…Όσο για εκείνους τους πολεμιστές…ας μη γινόταν ο πόλεμος. Ας σταμάταγε εκεί αυτή η ευχή…Κι αν τελικά γίνει ας εύχονται και οι 2 και για τους 2 τους να γυρίσουν ζωντανοί στο σπίτι τους από αυτό το ωμό παιχνίδι κάποιων άλλων…

