Η καλύτερη πρόληψη είσαι εσύ

prolipsiΤο τηλέφωνό μου χτυπά με απόκρυψη. Εδώ και μέρες έχω κάτι τέτοιες κλήσεις σε σταθερό και κινητό αλλά καθότι νεομάνα ο χρόνος άχρονος..και τα τηλέφωνα αν τα προλάβουμε αλλιώς γεια σας…και σε όποιον αρέσει. Φιλοτιμούμαι όμως να το σηκώσω κάποια στιγμή..για να ακούσω απο την άλλη μεριά οτι ένα συμβουλευτικό κέντρο θέλει να μου δώσει κάτι φυλλάδια για την πρόληψη της δυσλεξίας. οκ λέω..Κανονίζουμε την ώρα που θα περάσει η τάδε..και θα μου τα αφήσει.. Αν το σκεφτόμουν καλύτερα..με άλλα λόγια..αν είχα κοιμηθεί έστω ένα 7ωρο συνεχόμενο..θα μου φαινόταν περίεργο γιατί δεν τα ταχυδρομούν απλά..αλλά χαλάλι..

Κάποια στιγμή μέσα στη μέρα το κουδουνι χτυπά. Με ένα μωρό έτοιμο να ρευτεί στο χέρι ανοίγω την πόρτα στην κυριούλα με τα φυλλάδια. Να περάσω μου λέει. Να περάσετε της λέω διστακτικά. Να σας μιλήσω λέει για τη δυσλεξία. Να μου πείτε της λέω. Και εκεί που περιμένεις να μάθεις τι καλά πράγματα κάνει το συμβουλευτικό κέντρο…τι ξέρουνε για τη δυσλεξία..τι να προσέξω στο μωρό μου..πώς να βοηθήσω..τι «συμβουλές» δίνουν…η κυριούλα άρχισε να βγάζει τα….»φυλλάδια»

Φυλλάδια με εγκυκλοπαίδειες για την υγεία του μωρού…φυλλάδια με παραμύθια για παιδιά…φυλλάδια με βρεφικά cd …κτλ…και βομβάρδιζε με τις δήθεν γνώσεις της..ο,τι της είχανε πει να λέει. Απέναντί μου είχα έναν πλασιέ απο τα παλιά τα χρόνια..που έβαζε τα γυαλιά ηλίου που ήταν και μυωπίας για να διαβάσει τι περιέχουν οι φοβερές εγκυκλοπαίδειες.. Δε θα με εκνέυριζε. Τη δουλειά της έκανε. Και μάλιστα σε δύσκολους καιρούς. Με εκνέυρισε που είχε το τηλέφωνό μου..σταθερό και κινητό και τη διεύθυνσή μου. Και δεν είχε μια απάντηση να μου πει στο ποιος της το έδωσε.

Με εκνέυρισε όμως πολύ περισσότερο όταν άρχισε να με κάνει να νιώθω απροστάτευτη ..άπειρη και άμαθη μάνα που κάνει λάθη και κάποιος πρέπει να τη βοηθήσει να κάνει τα σωστά. Το έχετε στο ριλάξ με στάση που χαλάει τη σπονδυλική στήλη….έχετε κοντά ασύρματο τηλέφωνο…Ξέρετε τι θα κάνετε με την ουρολοίμωξη…με την παλινδρόμηση κτλ; Και το ισοπεδωτικο…αν δεν μάθετε για την ψυχολογία του μωρού…θα φτάσει 5 χρονών και ο,τι λάθη έχετε κάνει…δε θα αλλάζουν από εκεί και πέρα

Η τελευταία φράση πυροδότησε τα πάντα μέσα μου.  Η λέξη «λάθος» στο μεγάλωμα ενός παιδιού…και το «δεν αλλάζουν από εκεί και πέρα» με έκαναν τούρμπο.  Μια Γαλλίδα διάσημη ψυχοθεραπεύτρια..που πριν λίγο καιρό μου ανέφερε μια γλυκειά ψυχολόγος…λέει οτι δεν υπάρχει σωστή ή λάθος μαμά. Η μαμά είναι απλά το μέσο για να μεγαλώσει το παιδί της. Και όταν ξεφύγουμε από τη νοοτροπία..του λάθος και του σωστού…θα γίνουμε και καλοί γονείς. Η κυριουλα με τα φυλλάδια έγινε ξαφνικά ιδιαιτέρως ανεπιθύμητη στο σπίτι μου. Και ως νεομάνα που προστατεύει…πέταξα τα βέλη..Σαφώς και ξέρω για την ουρολοίμωξη της είπα..την είχα από μικρή..και ΓΟΠ έχω απο μικρή …όσο για τα ασύρματα μιλάτε σε προγραμματίστρια..που ασχολήθηκε με ιατρική πληροφορική…Παραμύθια δε θα πάρω..της γράφω… και όσο για την βρεφική κλασσική μουσική που της κάνει καλό..έχω κατεβάσει από το internet κλασσική και ήχους παρόμοιους με αυτούς που άκουγε στη μήτρα. Και σαφώς και διαφωνώ οτι ένα παιδί στα 5 του έχει ολοκληρώσει προσωπικότητα η οποία μάλιστα δεν αλλάζει!!

Η κυριούλα έχει χάσει τη μιλιά της…την επιστημονική…Και τελευταίο της όπλο είναι το φοβερό.. Μα δε θα παραγγείλετε κάτι για το παιδί σας; Δε θέλετε να έχετε κάτι στο σπίτι να σας βοηθάει;  Θα τα αφήσετε στην τύχη; Εκνευρίζομαι ακόμα περισσότερο…η μικρή μου ήθελε άλλαγμα και είχα κάποια απέναντί μου..που ναι μεν έχει ανάγκη τα ποσοστά …αλλά δεν έμαθε ποτέ πώς να τα πετυχαίνει και πετάει λανθασμένες φράσεις συνεχώς. Κυρία μου της λέω..ποιο είναι το SITE σας να ενημερωθώ; Δεν έχουμε απαντάει. Ωραία της λέω..εγώ πώς μπορώ να μάθω κάτι για εσάς.. Μα η κυρία τάδε..που γράφει την εγκυκλοπαίδεια μου λέει..είναι η διάσημη στο Παίδων..τάδε..  Εγώ δεν την ξέρω της λέω. Πώς θα μάθω για εκείνη; Τίποτα η κυριούλα. Ωραία για να δω αν μου κάνει η εγκυκλοπαίδεια θέλω να τη ξεφυλλίσω…ή να μου δώσετε έστω ένα φυλλάδιο με τα περιεχόμενα..  Δεν έχουμε..λέει. Σας τα είπα μόλις λέει…ξαναβάζει το γυαλί ηλίου και τα ξαναδιαβάζει. Κυρία μου της λέω..έχω ένα παιδί στο χέρι..και ελαχιστο χρόνο…αν αγοράσω κάτι θα το κάνω με σύνεση και με το χρόνο που θέλω για να το ψάξω και όχι στο τέταρτο που μου αραδιάσατε τα πάντα και θέλετε να κάνω άμεσα παραγγελία…

Η κυριουλα μου..μαζευεται..Τελικά τι να γράψω μου λέει; Της δίνω μια λευκή κόλλα και της λέω..τα στοιχεία σας…και αν μάθω περισσότερα για εσάς και τα βιβλία και μου αρέσει κάτι..θα σας πάρω τηλέφωνο να παραγγείλω. Και σηκώνομαι όρθια για να καταλάβει πως ήρθε η ώρα να μου αδειάσει τη γωνιά..

Κλείνω την πορτα ψιλοτσαντισμένη. Δεν την άφησα να φανεί η αγωνία μου. Πήγα το ασύρματο πιο μακριά… σήκωσα πιο ψηλά το στρωματάκι της στο λίκνο…την έπλυνα πολυ καλά μετά την πανα της… Κοίταζα την άδεια βιβλιοθήκη απο τους τόμους υγείας…και σκεφτόμουν οτι δεν ξέρω τίποτα. Σκέψου λέω…να ήμουν λίγο πιο άυπνη…λίγο πιο αδύναμη…να μην είχα σαραντίσει..να με πετύχαινε στις ορμονες εκείνες που με έκαναν να κλαίω και να νιώθω άχρηστη. Σκέψου πού χτυπάνε όλοι…σε εκείνες τις μαμαδούλες που παλεύουν με τόσα..κουρασμένες και άυπνες…Σκέψου πόσο κακές πωλήσεις είναι τούτες..πόσο πατάνε στις αδυναμίες…Σκέψου πόσες θα αγόρασαν κι ας μην είχαν για να ναι…»σωστές». Για να μην κάνουν…»λάθη»….

Κάτι μέσα μου ηρεμεί με τα λόγια της Γαλλίδας. Και κάτι μου λέει οτι όπως θα μάθω ετούτη τη μικρούλα..έτσι θα με μάθει και εκείνη ένα σωρό. Δεν υπάρχει καλυτερη εγκυκλοπαίδεια. Με ανοιχτά μάτια…μυαλό και καρδιά..είσαι η καλύτερη πρόληψη για οτιδήποτε εμφανιστεί στο παιδί σου. Δε γεννιέσαι έτοιμος. Δεν μπαίνει κανένα «πρέπει» σε τούτη τη σχέση. Βήμα βήμα… Μην επιτρέψεις σε κανέναν φιλαράκι να σε πείσει οτι είσαι λάθος. Η λέξη «λάθος» είναι ατυχής. Ταιριάζει μόνο σε μαθηματικες πράξεις.

Α! Περιττό να σου πω οτι δεν άκουσα τίποτα για τη δυσλεξία. Το περίμενες ε;

